KONTAKTY
-
-
Dr. Ing. Jana MATUROVÁ, LL.M.
+420 608 631 390
znalec(zavináč)maturova.cz
LINKED IN PROFIL -
Není traverza na VZV jako traverza. Znalecky jsme posuzovali pád obyčejné ocelové traverzy používané k zavěšení převážených břemen při o délce 12,5 m, váze 2t, a v poloze ve výšce 3,5m nad zemí, kdy traverza svou šířkou zasahovala do celé šíře komunikace v průmyslové hale. Řidič VZV, který traverzu převážel na jiné pracoviště, prudce zabrzdil, neboť chtěl zabránit střetu s druhým vysokozdvižným vozíkem před sebou, čímž došlo ke smeknutí závěsného ramene po vidlích vozíku, které bylo uchyceno pouze v přivařených okách a dále nebylo nijak na zvedacích vidlicích zajištěno. Padající závěsné ocelové rameno – traverza, zasáhlo zaměstnance, který v komunikaci rovnal na paletu výrobky, a dále padalo na zem. Následkem utrpěných zranění zaměstnanec zemřel i přes rychlé poskytnutí první pomoci. Znalci museli konstatovat, že zaměstnavatel, vedoucí zaměstnanci a OZO v PR, nevěnovali dostatečnou péči k zajištění bezpečnosti práce, podcenili pracovní rizika v mnoha oblastech legislativních povinností před vznikem smrtelného úrazu zaměstnance, což mělo přímou spojitost s řetězcem událostí, který vyústil v nenávratné poškozením jeho zdraví, kdy tomuto bylo možné z hlediska běžných preventivních organizačních a technických opatření v oblastech BOZP a PO účinně a prokazatelně předejít. Z fotografií z kamerového záznamu společnosti a fotografií pořízených PČR po smrtelném pracovním úrazu zaměstnance zjistili znalci zejména následující porušení:
|
Dr. Ing. Jana MATUROVÁ, LL.M.
+420 608 631 390
znalec(zavináč)maturova.cz
LINKED IN PROFIL